9 sene sonra o adami bulmak ! Linux…

Mail gruplarına yazılan mailler konusunda dikkatli olmak lazım. Google da adımı aratınca hala karşıma çıkan pek rezil bir mail mevzusu var. Bundan tam 9 sene 6 ay önce, linux kurmaya çalışırken yaşadığım bir sorunla ilgili Bilkent Linux mail grubuna yazdığım birkaç mail seneler sonra ilginç bir süprize dönüştü. O zamanlar 14 yaşında bir orta okul öğrencisi olan ben, soru sormaya çalışırken komik tabirler kullanmış, cevap gelmeyince “yaaa noooluur cevap verin lütfeannn HELP HELP HELP” gibi devam mailleri göndermiştim.

(devami var)

İşte o maillerden bazı parçalar:

1. mail: “img dosyasý yüklüyor 2 tane ve sonra hızlıca birşeyler geçiyor hızlı olduğu için okuyamıyorum ve bilgisayarı restart ediyor lütfen yardým edin”
2. mail: “LÜÜÜTTFEEENNN”
3. mail: “yaw yardým edin
HELP HELP HELP
HELP”

O sümük çocuk olarak 9 sene büyüyorum. Boyuna biraz, enine hallice gelişiyorum. Okula girip Bilgisayar Mühendisi oluyor gibi oluyorum. Bu günden tam 2.5 ay once, Turkcell Teknoloji de staja başlıyorum.

Turkcell zor stajyer seçen (ben spring projesi yaparak girdim) ve stajyerlerine çok değer veren bir kurum. Neredeyse her sabah 1.5 saatlik eğitim veriliyor.

İşte bu eğitimlerin birinde eski defterler açıldı. Geçen hafta Görkem Çetin ile Umut Gökbayrak’ın beraber hazırladıkları “Open Source” eğitimi – konuştayı vardı. Umut, Türkiyede open source konusunda önemli işler yapmış birkaç kişiden birisi. Ayrıca kendisi aynı zamanda Turkcellin Infrastrcutre grubunda benim yan masamda oturan ve bana “buddy” lik yapan kişi.

Eğitimin sonlarına doğru mail gruplarının faydaları isimli konuya geldik. Ben de, konu açılınca, 14 yaşında yazdığım maillerden ve hala google da karşıma çıktıklarından bahsettim insanlara. Güldük falan filan ve geçtik.

Masama döndükten sonra o mailleri tekrar buldum. Bir miktar detaylı araştırmadan sonra, aslında birisinin benim ağlamalarım sonucu bana acıyarak🙂 cevap verdiğini farkettim/hatırladım.

14 yaşında “ya çok hızlı bişiler geçio anlamıyorum” diyen bir velete çok kibar ve yardımsever bi cevap yazan bu kişi, benim tam 9 sene sonra yan masasına yerleştiğim kişiden başkası değildi. Hem de, pek değişen birşey olmamıştı! ben hala ona sorular soruyordum.:)

Dünya küçük… şaşırdım, sevindim. İlginç bir mutluluk yaşadım kendi kendime. Sonra maili Umut a gösterdim. O da çok mutlu oldu, içimizi sevgi kapladı. El ele tutuştuk falan. Tam öpüşüyorduk ki arkadaşlar farketti ve ayırdılar😦 fazla mutluluk kötüymüş…

Şaka bir yana,

O insanı 9 sene sonra bulmak… ve hiç birşeyin değişmediğini görmek🙂

Umut Gökbayrak:

Selamlar
Size yardim etmekten memnun oluruz.
O onunuze gelen yazilar Linux’ un kernelinin
yuklenmesi sirasinda gecen yazilardir. Buraya kadar hersey
normal. Yani bir sorun yok. Fakat en sonda Kernel Panic
gibisinden bir sey yaziyor ise ve burada kurulum
son buluyor ise bunun pek cok nedeni olabilir. Aklima gelen
nedenlerden bir tanesi de Ram’ inizin 64 Mb. dan
buyuk olmasidir. Turkuaz 1.0.3 kurulumu sirasinda sistemimde
64 mb. dan fazla ram bulundurdugumda Cd den
boot esnasinda ben de benzeri bir sorun ile karsilasmistim.
Bir de Rami azaltmayi deneyip kurun daha sonra ram’ i
takarsiniz ( /etc/lilo.conf ‘ u editlemeyi unutmayin tabii.)
Eger problem bu degilse listeye tekrar yazmaktan cekinmeyiniz.
Saygilarimla
Umut Gokbayrak

Mailleri detaylı görmek için buraya.

4 thoughts on “9 sene sonra o adami bulmak ! Linux…

  1. ben ingiltere’yi ve avrupa’yı gezip “ulan dünya ne kdr büyük! gez gez bitmez bu mna koyim!” tribinde dolaşırken, sen dünyanın ne kadar da küçük olduğuna dair bi argümanla çıkageldin karşıma! =D belki özellikle senin çalıştığın sektör dünyanın küçülmesinde büyük önem sahibi. en azından sen yıllar önce mailde sana cevap veren kişiyi bulmuşsun. kim bilir kaç kişiyle bu şekilde teğet geçiyoruz hayatımızın bir çok noktasında ve farketmiyoruz bile onların daha önce bizimle nerelerde, ne şekilde kesiştiklerini. bizim reklamgiy hikayemiz de kesişen hayatlardan ve gerisine bakarsan bir dizi tesadüflerin yarattığı bir harikadan fazlası değil, senin dahiyane fikrin haricinde… benim eski kız arkadaşlarımdan birisinin reklamgiy üzerinde ne çok hakkı olduğunu bilmiyorsun mesela! =DD

Leave a Reply

