Para kazanmak : Yaratıcılık ile dolandırıcılık arasındak çizgi.


Arada sırada projeler düşünüyoruz ya, belki de yaratıcılığımızı sınırlayan en önemli etmenlerden birisi etik değerler. Tabii bunlar herkes için geçerli değil. Aşağıdaki buna bir örnek. Bu ve bunun gibi bir çok kişi internette de çakallık peşinde dolaşıyor. Ama onları başka zaman yazarım 🙂 daha halktan bir hikaye var bu sefer.

Çakala bak !

2 hafta önce apartmanda bir genç adamla karşılaştım. Birşeyler getirdiği koluna astığı çantasından belli olan arkadaş tam apartmandan çıkmak üzereydi ki, beni gördü.

” Merhaba, ücretsiz parfüm dağıtımımızdan yararlanmak ister misiniz” dedi.

” Ücretsiz mi? ” dedim.
” Evet” diye cevap verdi. Sonraki konuşmalar şu şekilde ilerledi:

– Nedir bunun olayı?

– Bu patent bekleyen yeni bir ürün olan alkolsuz çok kaliteli bilmemne parfümü. Göreceğiniz gibi bu kutusunda yer alan parfüm balbalbalba..

Sonrasında çok hızlı konuştuğu için buraya yazmayacağım. Her halinden, hızlı konuşmasından bu konuşmayı defalarca yaptığı ve bir acelesi olduğu belliydi. Buradaki asıl olay, alkolsüz, dini standartlara uygun bir ürün olması.

-Peki bunda bir numara yok mu? Bana birşey doldurtmayacaksın değil mi?

-Hayır bir numara yok bu ürünümüz bikbikbi.

Derken bombayı patattı:

– Ayrıca yaptığımız tanıtım kampanyası nedeniyle ürünlerimizin içine hediyeler koyduk. *bu sırada kutuyu veriyor ve kutunun üzerinde kocaman ” Hediyelidir ” yazıyor.*

– Siz değerli halkımız için her kutuda bir hediye var. Açıyorsunuz ve içinden şunlar çıkabilir

1) 900 ytl değerinde nokia n93 cep telefonu
2) 300 ytl değerinde philips traş makinesi.
3) 231 ytl değerinde cumhuriyet altını
4) 200 ytl değerınde saat
5) 160 ytl değerınde epilasyon aleti.

-Hmmm.. (iyicene kıllandım)

-Ama sizden bir ricamız olacak. Siz bu kutuyu açıp içinden (sırayla hepsini sayar) ürünlerinden birisini kazandığınız zaman kardelen çocuklarına 30 ytl bağışlamanızı istiyoruz.

-Hah! dedim. Demek olay bu.
-Ne olayı? dedi

-Tamam birşey çıkarsa ben o şeyi hediye ederim çocuklara
– Ama öyle olmuyor.
– Peki birşey çıkarsa içinden almam geri veririm o zaman
-Öyle de olmuyor ona göre açacağım.

-Şimdi bunun içinden 5 ytl lik çakma bir saat çıkacak. Sen de benden 30 ytl almak isteyeceksin değil mi?
– yok valla isterseniz altın çıkınca gidip beraber bozdururuz çok başımıza geldi vs. vs..

Neyse efendim, bir 5 dakika kadar adamı sıkıştırınca itiraf geldi,

“Hepsinin içinden dandik bir epilasyon aleti çıkıyor 5 ytl lik.”

Ve sanırım bunu insanlar yutuyorlar. Adamın elinde ne bir kağıt, ne bir belge. Parfumun çakma olduğu her yerinden belli. Adam 5 ytl lik epilasyon aleti verecek ve belki de düzmece bir kağıt çıkartıp sizden 30 ytl alacak.

Para kazanmak yaratıcılık gerektiriyor gerçekten ! Helal

Leave a comment